zaterdag 10 juli 2010

STORM

Vanavond Bert en Corine eten. Aangezien het bloedheet was en vroeg wakker liep ik om kwart over 8 al op de markt. De slager van de markt zag mij lopen en schrok, "wat ben jij vroeg?".
Eerste gedeelte thuis gebracht en daarna bij de Super nog de laatste boodschapjes.
Eigenlijk de hele dag een beetje lopen rommelen. Uiteindelijk, nadat ik hier 30 vliegen had waargenomen, naar Multimate en een hordeur gehaald. Doordat we geen drempeltje hebben was het weer eens een behoorlijke uitgave. Dan, uit Roemenie, is hier dus mijn kans benut en 2 uur later was de hordeur al geplaatst, heerlijk. Nu kan er 's avonds ook eens een deur open staan, weliswaar aan de voorkant maar dat mag de pret niet drukken.

Bert en Corine waren hier om half 6 en de temperaturen waren inmiddels behoorlijk opgelopen en binnen was het geen harden, ongeveer 29 graden, maar buiten was het 39 dus uiteindelijk maar binnen gegeten.


Om 8 uur naar buiten voor het toetje, het was inmiddels een beetje afgekoeld. Er kwam een donkere lucht aan en nadat het een beetje ging waaien de tuin opgeruimd, alles naar binnen en vervolgens de ramen. Eerst kantoor, alle papieren vlogen daar inmiddels al in het rond, slaapkamer bleek al dicht te zijn, ik denk dat Zoe, ons buurmeisje, zo vriendelijk was om de haak eraf te gooien, Dan was al bij zijn slaapkamer en ik rende naar Nikki's kamer en terwijl ik bezig was het horretje eruit te halen en bijna het raam kon pakken was het flats, dorpel aan diggelen en ik rukken en trekken aan het raam om het in godsnaam maar dicht te krijgen. Het was inmiddels buiten zeer slecht en uiteindelijk lukte het me om het raam dicht te doen. Nikki's kamer was vol met blaadjes en rotzooi, bedlampje helemaal verbogen.

Nadat alles dicht was en dus nog heter in de kamer aan het worden was kwam Trudie, de buurvrouw. De parasol, weliswaar ingeklapt, was als een raket op ons balkon gelanceerd.


Ook zag ik op de steiger bijna een stoel aan het randje staan en terwijl ik op de steiger stond was er in de straat waar we op uitkijken een boom met wortel en al omgewaaid.


Rond 11 uur zijn Bert en Corine naar huis gegaan en ik alles nog opgeruimd en tegen half 1 naar bed. By the way het eten was zalig.
Het kwam me wel allemaal bekend voor van jaaaaren geleden op de boot. Ook angstige minuten doorstaan en veel kapot en weg.

Geen opmerkingen: