zondag 11 mei 2014

UPDATE

Zo dit heeft even geduurd maar ik ben weer aanwezig. Het is teveel om de afgelopen maanden bij te schrijven en dat gaat het ook zeker niet meer worden. Ik ga een kort verslag maken over de afgelopen maanden.

JANUARI 2014
Weekend Antwerpen met Monique, Natalie, Nikki en mezelf. 
Op zaterdagochtend bij de afslag Vinkeveen op de A2 afgesproken. Afgezet door Henk en Rinus en Monique door Jeroen en Eline. Natalie heeft Nikki opgehaald en met Natalie haar auto doorgereden naar Antwerpen. Daar aangekomen eerst een bakkie thee en koffie en warme chocolademelk want het is KOUD. Vervolgens de winkelstraat door en winkeltje in en winkeltje uit. Gezellig lunchen, overal propvol, dus uiteindelijk bij La Place een plekkie en een broodje. De winkelstraat is inmiddels na de lunch zwart van de mensen en ook de winkels puilen uit, lange wachttijden bij de kleedkamers, ik ben geweest, hoef niets te passen laat staan iets kopen. Eigenlijk ben ik dit niet gewend. 
Na het winkelen inchecken bij het hotel. Deze keer een kamer voor 4 personen, leek ons gezelliger. Douchen en omkleden voor het diner en avondje stappen.


Opgetut gingen we op weg voor een lekker restaurantje. Een leuke gezellige uitgezocht, niet al te ver van het hotel want het is nog steeds KOUD. Heerlijk gegeten, wijntje erbij en gelachen. Na het eten eenmaal buiten goot het en wij hadden niet echt lekkere jassen en ongemakkelijke schoenen aan dus meteen bij de "buren" binnen gedoken. Een of andere Ierse pub, best leuk maar het was tegen 10 uur en ik heb dan toch m,eestal wel een dip, ook nu dus. Ik niet alleen, we waren allemaal wel een beetje uitgeteld en na ons drankje zijn we via het station naar het hotel teruggegaan. OP de kamer dolle pret en om 12 uur hadden Natalie en ik nog wel zin, Nikki lag al op bed voor pampus en Monique lag er bijna in. 
Monique was nog wel redelijk wakker, had het erg leuk met geintjes alsof in een lift en als nieuwslezer, de kamer leende zich daar wel voor. 
Na een heerlijke nacht opgeruimd en ontbijten in het zelfde restaurant als het diner. 



Lekker en rond 11 uur half 12 terug naar huis gereden. Bijna aangekomen bij de parkeerplaats heb ik Rinus gebeld en Monique Jeroen. Rinus kwam er aan maar helaas Jeroen zat met Eline in de bioscoop, handig was dit niet. Uiteindelijk hebben wij Monique naar huis gebracht.



FEBRUARI 2014
Deze maand is het erg waaierig, sowieso de winter is waaierig en vooral niet echt koud.  Maar door de wind is de zee en strand erg aanlokkelijk op de zondagen met Lexie. Lexie luistert goed op het strand. Zo nu en dan gaat Annemieke met Lori mee als ze niet hoeft te werken, soms ga ik alleen of met Rinus. 






Lexie is een keer de weg kwijt geweest. Eenmaal op strand begon ze ineens heel hard te rennen, heel ver, tegen de wind in dus roepen of fluiten had geen zin, ze hoorde het niet meer. Ze werd kleiner, kleiner en kleiner totdat ze toch ineens door een wonder haar omdraaide en zocht en keek. Ik heb geleerd van de trainers dat je heel raar moet doen, springen, zwaaien met je armen en maar roepen. En ja het helpt, ze kwam weer met een bloedgang terug poeh ik blij. Vervolgens is het een voorbeeldige hond geweest, tenminste op de balletjes na dan natuurlijk. Altijd een reservebal meenemen maar ja dat wordt weleens vergeten. Zo ook deze dag en het stel waar ze de bal van had gejat waren not amused. De vrouw was zeer boos. Uiteindelijk is het gelukt maar in het uurtje heeft ze wel 3 ballen lopen jatten en ik alles uit de kast moeten halen om dat balletje weer terug te winnen. Zoals met zand gooien, boos worden, hard wegrennen. 

Op 6 februari zijn Tamara, Nikki en ik naar Ajax geweest. Het was nog een afstudeercadeautje voor Tamara.Gezellig en dit gaan we vaker doen. We zaten hoog in de nok maar dat mocht de pret niet drukken. Ook Teus was toevallig bij de wedstrijd aanwezig en maar een paar vakken van ons vandaan dus in de pauze even gedag gezegd.




Ook beginnen wij deze maand met de verbouwing van de badkamer in het appartement van de studenten. Alles bij elkaar gaat dit 4 weken duren, redelijk. Het uitzoeken van de tegels was lastig maar uiteindelijk zijn we Rinus en ik er ook weer uitgekomen. Het eindresultaat is leuk en mooi alles nieuw en tevens meteen een droger erin gezet zodat de was niet al teveel vocht veroorzaakt in het appartement. 





Deze maand begonnen met de schilderijen voor Ella. Een gast uit mijn BB die heel graag een aantal koeien en haar kat geschilderd wilde hebben. De koeien vallen tegen maar wel leuk om te doen. De kat is uiteindelijk heel erg goed gelukt.

MAART 2014
Deze maand ben ik eigenlijk alleen maar bezig met veel in Amsterdam zitten en naar Gamma en Jan Groen voor tegels en zitten en hangen in appartement. Een zondag hebben Rinus en ik een beetje schoongemaakt. het was nodig. 
Op 27 maart ben ik met Lexie op het Meijepad aan het lopen. De stok brak en ik dacht dat ik wel even van de steiger af kon om het andere deel te pakken. Er lag een plankje dus dat moest lukken. Helaas bij het enigzins verliezen van mijn evenwicht ben ik met een been het water/modder in gezakt. 




Met als gevolg, teruglopen naar huis met broek en schoen nat, modder en zwaar. 

APRIL 2014
Nikki knipt haar haar heel kort. Ik vind het niet leuk maar ik moet zeggen het staat haar wel goed. Het is ook goed geknipt en Nikki is er erg blij mee. Ook neemt zij een tweede tattoo in haar nek. Door het tijdgebrek is het niet helemaal een mooie tattoo geworden, jammer maar echt slecht is het ook weer niet. 




Mededeling van een student uit het appartement, ze gaat weg, jammer. Weer een advertentie en afwachten maar weer wie er nu weer in komt. Ik heb in ieder geval wel weer wat te schilderen in september, hoop ik. 
Op 18 april is Gerda haar feestje, 60 is ze geworden en geeft in De Woude een feest. Erg gezellig maar we waren ook heel erg moe dus uiteindelijk zijn we redelijk vroeg weer weggegaan. Als cadeautje hebben we haar een "kacheltje" voor buiten gegeven. Dit moeten we trouwens nog steeds naar haar toe brengen. 




2e Paasdag hebben we bij mij een late lunch, vroeg diner met Monique, Jeroen, Eline, Natalie, Han, Lana, Henk en Nel. Erg gezellig en heerlijk eten hadden we allemaal weer gemaakt.



Natuurlijk veel te veel. De mannen hadden voor de kids wat eitjes in de tuin verstopt. Een paar dagen geleden (24 mei) kwam ik nog een paar eitjes tegen die helaas niet gevonden zijn. 
Op Koningsdag zit de BB helemaal vol en heb ik besloten om het ontbijt "oranje" te dekken. De gasten (engelse) vonden het zeer geslaagd en erg leuk. 



27 april zijn we met Piet en Ans naar Renate geweest. Rob zijn vriendin met zoontje Alan waren in Nederland en wij wilden nog steeds een keer op bezoek gaan. Ook hebben we plannen om uiteindelijk een keer naar Thailand te gaan om ze daar te gaan bezoeken. 




Heel gezellig en veel limburgse vlaaien naar binnen gewerkt. 's Avonds gezellig met Renate uit eten geweest, asperges. 
Op 29 april kreeg ik de foto's van Ella van de schilderijen die inmiddels ophangen in haar huis. 

MEI 2014
Met Tamara en Nikki en Jan zijn we naar de laatste wedstrijd van dit seizoen van Ajax geweest. Helaas gelijk gespeeld tegen NEC en de wedstrijd was niet echt heel bijzonder maar wel weer gezellig. Ook Jan vond het heel gezellig. Nadat we na de wedstrijd nog even Nikki's appartement hebben gezien zijn we vervolgens ook bij Jan zijn appartement wezen kijken en pas rond 12 uur thuis. 





4 mei zijn Nikki en Tamara richting Amsterdam gefietst. Nikki heeft een nieuwe fiets gekocht en deze moest naar Amsterdam. Terug hebben Frank en Annemieke ze weer opgehaald.



Stefan heeft een nieuwe bbq voor zichzelf gekocht, een green egg. Zijn boretti buitenkeuken was te koop. Deze hebben wij overgenomen en staat nu achterin de tuin. Het eerste kippetje smaakte heerlijk. 
Voor Trudy's verjaardag had Ester een uitje verzonnen. Naar het theater. Joke ging ook mee. Op vrijdagavond 9 mei heeft Ester ons opgehaald en zijn we naar Leiden gegaan, de voorstelling "de vaginamonologen" blijkt een erg mooi ontroerend en komisch theater te zijn. We hebben alle vier genoten. Na afloop nog wat drinken in een tent en daarna naar huis. Ester wilde nog wel wat drinken dus uiteindelijk bij haar beland en na een paar stevige vrouwenpraat zijn we om half 2 allemaal richting ons eigen huis gegaan en naar bed. 
Op moederdag hebben we het eerste stuk meegewandeld met Tamara en Annemieke, zij liepen voor de training van Tamara die begin juni de Alpe d'Huez op moet. Het giet en we zijn  alle vier doorweekt. Tamara en Annemieke lopen uiteindelijk 20 km en Nikki en ik lopen 7,5 km. 


Geen opmerkingen: